|
||||||||||||
| Paarse krokodil tegen regelzuchtDe paarse krokodil vecht tegen regelzucht. In de reclamespot van Ohra staat een meisje samen met haar moeder voor het loket van een zwembad. Ze is haar paarse opblaaskrokodil vergeten. Die staat achter de loketmedewerker, maar ze krijgt hem pas terug nadat een formulier is ingevuld. Symbool tegen bureaucratie De paarse krokodil is inmiddels uitgegroeid tot het symbool van publiek verzet tegen administratieve rompslomp. Er is een grote vraag naar de krokodil. Overheden en bedrijven willen hem inzetten als ludieke waarschuwing tegen doorgeslagen regelzucht. Politici gebruikten de paarse krokodil als beeldspraak voor het verzet tegen overbodige bureaucratie. Niet te koopVoor het spotje werd een groen exemplaar paars geverfd. Ondertussen heeft de verzekeraar het beest in China laten produceren. De vraag is zo groot dat een tweede lading in China moest worden besteld. De krokodil is niet te koop maar zet hem in voor speciale marketingacties. |
|||||||||||
|
||||||||||||
|