Wat is hot or not in 2010 ? Op internet zijn verschillende lijsten met trends te vinden. Versobering voert de boventoon, men raakt groenmoe en gaat social media ontvrienden. Het minivarkentje is hot, het handtashondje not. Wat is de trend in 2010 ?
Ondanks de recessie zal de consument ongeveer 10 procent van haar jaarinkomen reserveren voor een verwenbudget. Hiermee moeten we de moed erin houden. De consument is verder groenmoe en de milieuhype zat.
De social media groeide als Hyves, Facebook, LinkedIn en Twitter als kool. De ruis groeide hiermee ook explosief. In 2010 zullen veel mensen dan
ook hun social media ontvrienden. Minder vrienden, maar meer kwaliteit.
Ook het bedrijfsleven en de overheid gaan Twitter ontdekken. In 2010 komen werkgevers met gedragscodes
voor social media. Ze gaan vastleggen hoe medewerkers social media mogen gebruiken. Momenteel is dit bij 70 procent van de werkgevers onder werktijd verboden.
Brainstormmodel | Poldermodel |
PVV, D66 | PvdA |
Balans-economie | Groei-economie |
Welzijn | Welvaart |
Vrije tijd is kostbaar | Druk, druk, druk |
Spiritualiteit | Rationaliteit |
Gevoel en intuïtie | Rekenmodellen |
Groenmoe | Al Gore |
Infobesias | |
Ontvrienden van je social media | Volledig open social media |
Social media breaks | Rookpauzes |
Freelancen | Loondienst |
Vraaggestuurd microaanbod | Productgestuurd massa-aanbod |
Afdingen als consument | Vaste prijzen |
Verwenbudget | Decadentie |
Huren | Kopen |
Minivarkentje | Handtashondje |
Categorie: Denktechnieken